2007/02/12

EasyJet i el català

Des de fa almenys tres dies he pogut observar que la versió catalana de la pàgina web d'EasyJet no funciona. Us ho explico amb més detall:

(1) Si aneu a www.easyjet.com, us demanarà triar l'idioma (si no ho heu fet abans i ja teniu una galeta indicant l'idioma escollit).

(2) Un cop triat l'idioma, anireu a una mena de pàgina principal on us ofereix escollir un origen, una destinació i una o unes dates per un possible vol. Una vegada ho hagueu escollit tot, heu de fer clic al botó taronja amb el text Veure vols! situat més avall. Des d'aquesta pàgina també es pot escollir l'idioma, mitjançant un menú desplegable situat a la cantonada superior dreta.

(3) Si la llengua escollida ha estat el català, us apareixerà una pàgina atribuint un error al vostre navegador.

Col·laboradors que mantindré en l'anonimat i jo hem pogut observar que aquest error succeeix des de diferents sistemes operatius i navegadors (linux amb firefox i konqueror, windows amb firefox i explorer), que no es produeix cap error si s'escull la llengua castellana o l'anglesa i que esborrar les galetes o la memòria cau del navegador no serveix per a res.

Una col·laboradora ha informant a la companyia de l'error mitjançant el seu formulari d'assistència tècnica. La proposta de solució rebuda ha estat, més o menys,

Elimina la memòria cau del teu navegador i torna-ho a provar. Si no funciona truca'ns.
Trobo que és una manera poc seriosa de tractar una queixa com aquesta. Com a mínim haguessin pogut fer ells la prova per comprovar que el problema no es limita a una usuària.

5 comentaris:

Ulisses 101 ha dit...

En primer lloc que quedi clar que és una manera poc seriosa de tractar una queixa, no una manera poc seria. A més a més seria sèria i no seria.

Bé, yo he treballà en assistència tènica y crè quem pu posar en lo lloc dil qui ha escrí la reposta.

Aquest subjecte ha decidit en nom de la seva empresa no solucionar el problema que plantejava el que es queixava. Aleshores easyJet el que vé a dir és: si vols que arreglem això queixa't més. La qual cosa em sembla una decisió, des del punt de vista de mercat, intel·ligent. No perdràn el temps arreglant coses sobre la que només reben una queixa per e-mail.

Se'ls hauràn d'enviar més e-mails o trucar-los.

Domènec Martín ha dit...

Gràcies per la correcció. Ja està arreglat.

Respecte al que dius de "des del punt de vista de mercat, intel·ligent", no hi estic d'acord. Intel·ligent pot ser passar d'un problema que només afecta a un client, però això n'afecta a molts. No ho he comentat al post, però la queixa de la col·laboradora també incloïa que ella coneix més gent amb el mateix problema.

Anònim ha dit...

Però no hi ha problema, ja que tota la gent que parla català (o la gran majoria) pot entendre el castellà o fins i tot una altra llengua estrangera. Per tant, no és tant greu lo de la pàgina en català. Però bueno, ara els catalanistes esteu molt de moda.

Domènec Martín ha dit...

No es tracta d'això: enlloc de la pàgina diu: "en català no funciona, prova-ho en un altre idioma".

Jo vaig estar un parell de dies provant d'entrar pensant que la pàgina no funcionava, sense pensar en cap moment que pogués dependre de l'idioma. Possiblement hi hagi gent que no ha comprat un bitllet pensant que la pàgina no va.

Anònim ha dit...

A l'"anónimo",

Tant sols dir-li que la actitud del Domènec no reporta un catalanisme extrem sinó una mera defensa de la seva llengua; El catalanisme, des de la teva perspectiva, seria exigir poder veure la pàgina només en català, per exemple.

Em resulta difícil d'entendre que una persona que parla i entén el català no sàpiga valorar aquesta mena de gestos que fan de la nostra llengua un idioma més gran.

He transmès la meva opinió per a poder posar nom a les coses.

Sr. J.