Metro de Berlín
El metro de Berlín és molt gros i molt guai bla bla bla... però anem a les curiositats (diferències respecte el metro de Barcelona).
A berlín hi trobem línies U-Bahn (la U vol dir que va per sota terra, però no hi va sempre) i línies S-Bahn (la S no vol dir que no sigui soterrat, sinó que és ràpid (schnell)). O sigui, que en teoria l'S-Bahn té les parades més separades i va més per feina. En teoria.
Després tenim que no hi ha barreres ni res de res. I com és que funciona? Doncs perquè aquí la gent no té la mania tant típica espanyola de robar tot el que pugui, perquè en dues setmanes m'han demanat el bitllet 3 vegades, i per això: (aquí hi ha un error!!!! ja m'hi entretindré quan tingui temps, però diria que això és una multa per dedicar-se a trencar i pintar coses, i que si no portes bitllet pagues 40 €)
Els bitllets de metro no són tant moderns com els de bcn. No tenen banda magnètica, sinó que són un troç de paper amb dibuixets i una part brillant com de paper d'alumini (rotllo bitllets d'euro) que es marquen en una màquina que hi posa la data i l'hora amb un tampó.
A veure que més.... a sí, molts trens no tenen aire acondicionat, i aquest estiu ho han trobat a faltar els pobres berlinesos (i jo també una mica). Fins i tot els conductors van amb la porta oberta!
I el cap de setmana el metro funciona tota la nit. Això mola, eh?
1 comentari:
A Barcelona també hi ha almenys una linia U-Bahn, la L5. Veig que saps moure't per Berlín, si et fixes en aquests detalls de ben segur que també hauràs après el funcionament bàsic.
Publica un comentari a l'entrada